2013. augusztus 14., szerda

Hamilton: Még mindig nagyon sokat kell tanulnom!


Lewis Hamilton szerint a tapasztalata ellenére még mindig sok tanulnivalója van a sportban, miközben legbelül is egy kisebb átalakuláson megy keresztül.


A brit világbajnok 2007-ben mutatkozott be a Forma-1-ben. Hamilton jövőre már a nyolcadik szezonját kezdi meg a sportban, ami mögött nem kis tapasztalat áll. Ennek ellenére a Mercedes versenyzője úgy érzi, van még hová fejlődnie, noha a kritikusok és a mezőny is őt tartja az egyik legjobb pilótának a bajnokságban.

„Úgy vélem, hogy még mindig sokat kell tanulnom és örülök, hogy ez így van.” – ismerte el Hamilton az Al Jazeerának.

2008 Forma-1 világbajnoka abszolút pozitív döntésként tekint arra, hogy hosszú idő után elhagyta a McLarent és aláírt a német riválishoz.

„Sokáig annak a családnak voltam a tagja. 13 éves koromtól már velük dolgozhattam, és minden ott kezdődött számomra. Nem könnyű elhagyni az otthonodat, a házi készítésű ételeket, valamint azokat az embereket, akikkel jól érzed magad.”

A Mercedesnél azonban minden más. A környezet és az élet is szabadabb.

„Őszintén mondom, hogy most egy új embernek érzem magam. Annyira üdítő ebben az új környezetben lennem.” – tette hozzá Hamilton, aki a Mercedesnél hatalmas szabadságot élvezhet.

Forrás: f1-live.hu

Button és Pérez tartja a lelket a McLarenben


Jenson Button és Sergio Pérez is nagyon inspirálóan hat a McLarenre, mely rájött, mi a követendő irány. Martin Whitmarsh szép szavakkal illette versenyzőit.


A Magyar Nagydíjon sikerült elérni némi előrelépést a fejlesztésekkel, legalábbis így látja a csapatfőnök. Whitmarsh szerint Spától még erősebbek lehetnek, mivel tudják, merre puhatolózzanak. „Tettünk egy kisebb lépést, de szerintem meg is értettünk ezt-azt”- mondta a csapatfőnök.

„Elég későn készültünk el pár alkatrésszel Magyarországra, mindezt a normális folyamatok nélkül, és tudjuk, egyes fejlesztésekből többet fogunk kihozni. Most rendelkezünk egy iránnyal, és van pár ötletünk. Egy kicsit több az optimizmus, de ugyanakkor világos, nem kellene elégedettnek lennünk azzal, ahol állunk, és nem is vagyunk azok”- idézte az ESPNF1.

Whitmarsh ismét hangsúlyozta, hogy a versenyzők ösztönzően hatnak a csapatra, mely nagyon sokat tanult az elkövetett hibákból.

„Egyértelmű, hogy a McLaren nem végzett elég jó munkát, de nem gondolom, hogy bármi is rejtve maradt volna ezekből. Csalódást jelent, de csapatként jobbak vagyunk, és remekül dolgozunk – nemcsak az idei évre nézve, hanem a következőre is. A versenyzőkről is sokat lehet beszélni. A győzelemhez vannak szokva, és a nyilvánosság ragyogja be őket – és a nyomás. Nemcsak az autóban végeztek jó munkát, hanem a csapatban és a csapattal is fantasztikusak voltak, ugyanez igaz a nagykövetként betöltött szerepükre is.”

„Kétség sem férhet hozzá, hogy ez mélyen frusztráló nekik, és fantasztikus munkát végeznek. Szerintem a szervezeten belül mindenki tisztában van ezzel, és mindenki keményen dolgozik. Elég inspiráló látni, amint két fiatal férfi megmutatja, nagyszerű emberi lények és remek versenyzők is.”

Forrás: f1-live.hu

Horner: Vettel bírálói Webberrel szemben is tiszteletlenek

Az, hogy Sebastian Vettel szinte folyamatosan le tudja győzni csapattársát, megfelelő bizonyíték a német versenyző tehetségére, állítja az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner, aki az idény végén visszavonuló ausztrál klasszist is korunk egyik legjobbjának tartja.

Vettel és Webber 2009 óta alkot egy csapatot, ezalatt az idő alatt azonban szinte minden a német világelsőről szólt, aki 2010-ben, 2011-ben és 2012-ben is elhódította a világbajnoki címet, miközben huszonkilenc futamgyőzelmet szerzett, márkatársának pedig „be kellett érnie” kilenc elsőséggel és két bajnoki bronzzal (2010 és 2011). A fenti eredménylista ellenére a Forma-1-es közvélemény időről időre megszólja Vettelt, mondván sikereit elsősorban csapata remek formájának, és Adrian Newey mérnöki zsenialitásának köszönheti.

„Véleményem szerint ezek a kritikák Mark Webbert is sértik, sőt meglehetősen tiszteletlennek tartom őket, hiszen mint minden csapat, mi is két autót futtatunk, és Mark is egy nagyszerű versenyző!” - válaszolta Horner, arra a kérdésre, hogy mit felelne azoknak, akik még mindig nem ismerik el Vettel tehetségét, és többnyire csak az autónak tulajdonítják a háromszoros világbajnok sikereit. „Mindig is lesznek olyan emberek, akik ezt a nézetet osztják, főleg az ellenfeleink között! Szerintem azonban a legkisebb kétség sem merülhet fel azzal kapcsolatban, hogy Sebastian egy valódi tehetség” - folytatta a brit szakember.

„Mit kell tennie ahhoz, hogy legendává váljon?” - érkezett a következő kérdés, ami Vettel a korábbi nagyságokhoz viszonyított pozíciójára vonatkozott. Horner természetesen tisztában van azzal, hogy a sportág nagyjaihoz való felnövéshez védencének rengeteget kell még tennie, elmondása szerint azonban az idő őket igazolja majd, pilótája ugyanis egyre erősebbé és erősebbé válik majd. „Csak folytatnia kell azt, amit elkezdett, azaz továbbra is nyernie kell! Ki kell hoznia magából a legjobbat! Egészen figyelemre méltó az, hogy ilyen fiatalon, ilyen elképesztően sikeressé vált, én pedig meg vagyok győződve arról, hogy a jövőben még erősebb lesz!”

Horner úgy véli, hogy a mezőny jelenlegi összetétele is megfelelő bizonyíték Vettel tehetségére, az előző években ugyanis öt-hat világbajnok ellen tudott futamgyőzelmeket és bajnoki címeket szerezni, mégpedig a Forma-1 történetének egyik legszebb, legizgalmasabb időszakában. Nyilatkozatának utolsó szakaszában arra a felvetésre is reagált, mely szerint a Red Bull évek óta messze a többiek előtt jár, Vettel pedig csak ennek köszönheti sikereit, Horner szerint, ha mindez igaz volna, akkor az összes versenyen nekik kellett volna megszerezniük az első és a második helyezést is.

„A Forma-1 nagyszerű időszakát éli napjainkban, hiszen itt van a mezőnyben Alonso, Hamilton, Räikkönen, Button és Webber is, azaz rengeteg erős, tehetséges versenyző van a pályán. Úgy gondolom, hogy mindez csak még szebbé teszi Vettel eredményeit, aki egyébként is egy olyan korszakban érte el azt, amit, amelyben mindenki ugyanazokat a gumikat használja, és amelyben meglehetősen korlátozottak a tesztlehetőségek, azaz a feltételek elképesztően kiegyenlítettek. Abban az esetben pedig, ha nekünk lett volna messze a legjobb autónk, akkor az összes versenyen meg kellett volna szereznünk az első két helyezést, és igaz ez összetett pontversenyre is” - zárta gondolatait Horner.

Forrás: hirado.hu

Massa: Már dolgozunk a jövő évi autón


A 2013-as szezon komoly dilemmát okoz a Forma-1-es csapatoknak, ugyanis dönteniük kell, hogy arról, hogy az aktuális autóra vagy a jövő évi előkészületekre helyeznek nagyobb hangsúlyt. 


A McLaren már hetekkel ezelőtt elárulta, hogy a 2014-es munkálatokat részesítik előnyben. A brit csapat abban bízik, hogy a számos új szabály miatt ezzel előnybe kerülhetnek a vetélytársakkal szemben. 

Az olaszok versenyzője, Felipe Massa a brazil Totalrace című lapnak elmondta, hogy már dolgoznak a 2014-es autón, egyelőre azonban még az idei bajnokságra helyezik a hangsúlyt. "Már javában foglalkozunk a jövő évvel is. Ez most nagyon fontos, hiszen számos dolog meg fog változni. Van egy csapatunk, amely már kizárólag az új autón dolgozik. A következő versenyek után döntünk majd arról, hogy folytatjuk-e az aktuális autó fejlesztéseit vagy teljes mértékben 2014-re összpontosítunk."

Arról, hogy a brazil pilótának lesz-e lehetősége kipróbálni az új Ferrarit, egyelőre nem határoztak Maranellóban. A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo néhány nappal ezelőtt kijelentette, hogy hamarosan eljön az idő, amikor döntést kell hoznia arról, hogy meghosszabbítja-e Massa szerződését, vagy nyolc közös versenyzéssel töltött év után elválnak útjaik.

A legfrissebb lapértesülések szerint a versenyzők már sorban állnak az olaszok ajtaja előtt, akik valamennyien Massa ülésére pályáznak. A német Rheinische Post úgy tudja, hogy Nico Hülkenberg mellett, Paul di Resta is kopogtat a Scuderiánál, míg a finn Ilta Sanomat értesülései szerint Kimi Räikkönen a Lotusnál felmerült nehézségek miatt úgy döntött, hogy visszatér oda, ahol 2007-ben bajnoki címet nyert.

Forrás: hirado.hu

Ricciardo távozása esetén, da Costa lehet Vergne csapattársa

A Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost nemrég a Totalrace-nek nyilatkozva kijelentette, hogy abban az esetben, ha a Red Bull Racing választása Daniel Ricciardóra esik, istállója valószínűleg Antonio Felix de Costát ülteti majd az ausztrál helyére. Ricciardo jelenlegi csapattársa, Jean-Eric Vergene az osztrák szakember egy korábbi nyilatkozata alapján biztos pontnak számít az alakulatnál, azaz a francia pozícióját és Forma-1-es jövőjét semmi sem veszélyezteti. 

A most huszonegy esztendős da Costa a Red Bull juniorprogramjának egyik kiemelt versenyzője, aki 2012-ben több szériában is bizonyította rátermettségét, a GP3-ban ugyanis harmadikként zárt az év végi összesítésében, majd a WSR-ben négy futamgyőzelmet is szerzett, holott csak a szezon felénél csatlakozott a mezőnyhöz. Teljesítményére a szezon végén tette fel a koronát, amikor győzelmet aratott a legnívósabb Forma-3-as versenyen, Makaó utcáin.

2013-ban már csak a Formula-Renault királykategóriájára (a WSR 3,5 literes bajnokságára) összpontosított, eredményei azonban egyelőre elmaradnak a várttól, igaz az első hat versenyhétvégén több technikai probléma is hátráltatta, így jelenleg csak az ötödik helyet foglalja el az összetettben, lemaradása pedig nem kevesebb, mint hatvannyolc egység a listát vezető Kevin Magnussennel szemben.

A nevelőszériákban való tapasztalatszerzés mellett természetesen több alkalommal vezethette már a Red Bull Forma-1-es autóját (korábban pedig a Force Indiával is tesztelt), legutóbb például a Magyar Nagydíj előtt megrendezett fiatal versenyzők tesztjén, ahol az istálló vezetői meglehetősen elégedetten nyilatkoztak róla. A Toro Rosso első embere a már említett interjúban azt is elárulta, hogy Ricciardo esetleges utódjának kiválasztásakor az anyacsapat véleményét sem hagyhatja figyelmen kívül, ez azonban a korábbi vélemények alapján pusztán formalitásnak tűnik.

„Antonio Felix da Costa a legesélyesebb a jelöltek közül, a döntés meghozatalakor azonban a Red Bull véleményét is ki fogjuk kérni. Abban az esetben, ha Daniel végül az ő versenyzőjük lesz, nekünk is meg kell vizsgálnunk a lehetőségeinket, és el kell döntenünk, hogy kié lesz a Toro Rosso második számú versenyzői ülése” - fogta rövidre az osztrák szakember.

Forrás: hirado.hu