2013. szeptember 3., kedd

Ötven éves a McLaren

A Bruce McLaren Motor Racing Limited hivatalosan 1963 szeptember 2-án alakult meg, amikor a 26 éves új-zélandi egy kis csoport elkötelezett szakemberrel megtervezte, megépítette és versenyzett a saját nevét viselő autóval. A munka egy kicsi garázsban, New Maldenben folyt.    

  







Ebből a kis garázsból a csapat Colnbrook-ba és Wokingba költözött, majd felépítette a jelenleg is álló McLaren Technológiai Központot, amelyben a csapat üzleti tevékenységeit végzi és itt dolgozik az a több, mint 2000 ember, aki az autók gyártásáért, tervezéséért felelős.

Az átalakulások ellenére a vállalat kezdetek óta sikeres volt a sportban.

Bruce aratta a csapat első Formula-1-es győzelmét az 1966-os Monacói Nagydíjon - és azóta a Formula-1-ben egyik csapat sem tudott a McLarennél több győzelmet (182) szerezni. A csapat emellett az észak-amerikai CanAm szériában is jól teljesített, 43 győzelmet aratott 1967 és 1972 között, háromszor nyerte meg az Indy 500-at 1972 és 1976 között, majd 1995-ben, amikor először indultak a Le Mans 24 órás versenyen, akkor is győzni tudtak.

A csapat nagy bajnokai - Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Häkkinen és Lewis Hamilton - ismerős nevek és az autósport legendái.

A McLaren hosszú távú kapcsolatot alakított ki a világ legismertebb márkáival, új alapokra helyezve a kereskedelmi- és sportbeli partnerkapcsolatokat.

A csapat hosszú listáján megtalálható a jelenlegi névadó szponzor, a Vodafone, a világméretű márkák, például az ExxonMobil, Diageo, GlaxoSmithKline, Santander, SAP és the Hilton Group, valamint a világszínvonalú fogyasztói márkák, például a TAG Heuer és Hugo Boss, akik a McLarent több, mint 25 éve támogatják.

A vállalat jelenleg széleskörű tevékenységet folytat: a szervezet alá tartozik a McLaren Electronic Systems, amely műszaki megoldásokat szállít minden Formula-1-,es NASCAR és IndyCar csapat számára, valamint a McLaren Applied Technologies, amely a szakértelmet biztosít számos iparágban az elitsporttól, az egészségügyön át az energiaszolgáltatásig.

1993-ban az utcai autós részleg, a McLaren Automotive került megalapításra, amely a szuperautók gyártására szakosodott. A húsz év alatt minden idők legjobb sportautói készültek el. Legutóbb a 12C és a 12C Spider került az utcára, valamint a McLaren P1TM - a vállalat legújabb és legizgalmasabb szuperautója.

Azonban az 50. évforduló csak kiindulópont a még nagyobb növekedéshez. A vállalat szeretné, ha a világ egyik legdinamikusabban fejlődő, csúcstechnológiás vállalata lehetne.

A P1TM elkészülése után a McLaren Automotive már mozgalmasan dolgozik a továbblépésen, a McLaren Racing pedig műszaki partnerkapcsolatot kötött a japán gyártóval, a Hondával, mely 2015-től lép életbe. Ezzel egy újabb sikeres időszak köszönthet a csapatra, hiszen a korábbi partnerkapcsolat során a McLaren 44 futamot nyert meg és nyolc világbajnoki címet szerzett az 1980-as és 1990-es években.

A széleskörű üzleti érdeklődés ellenére a McLaren célja továbbra is egy: a győzelem - és ezért mindent megtesz.

Ron Dennis, McLaren Group elnök:

"A McLaren egy ember álmaként került megvalósításra és azóta több, mint 2000 nő és férfi álmaként él tovább, akik ugyanolyan fáradhatatlanul dolgoznak, mint Bruce McLaren maga, annak érdekében, hogy továbbra is hűek legyünk ahhoz, amit eddig elértünk. Így, 50. jubileumunk lehetőséget biztosít a McLaren minden egyes dolgozójának arra, hogy rájöjjön, fontos része a szervezetnek, amely történelemmel és kultúrával rendelkezik. Ha úgy tetszik ez a McLaren DNS-e. Nevezhetjük a McLarent a folyamatosság márkájának. Mondhatjuk, a McLaren egy vállalati kultúra. Mondhatjuk, a McLaren töretlenül szeretne minden területen, melyen tevékenykedik győzni és talán egyre közelebb kerülünk ahhoz amit mondok, gondolok és érzek."

Martin Whitmarsh, McLaren Group főigazgató:

"A McLaren 50. jubileumát ünnepelni különleges pillanat számára és mindenkinek, aki ebben a szervezetben dolgozik. Elszántak vagyunk és bízunk dolgozóinkban. Hálásak vagyunk partnereinknek az évtizedek alatt nyújtott támogatásért, világszínvonalú mérnökeinket és pilótáinkat látták el olyan eszközökkel, amely szükséges a futamok megnyeréséhez. Nem titok, hogy különböző üzleti vállalkozásaink vannak, de ez messze nem korlátozó tényező, az alkalmazkodóképesség és az eltökéltség tett minket fáradhatatlanná, dinamikussá és ötletessé. Az elmúlt évtizedben megvalósított fejlődés valóban megdöbbentő. A szerény kezdés után a McLaren nemcsak világméretű sporterő lett, de páratlan műszaki kiválósággal is bír és figyel a részletekre. Ez egy hihetetlen örökség és tovább törekszünk arra, hogy a legmagasabb követelményeknek is megfeleljünk. Minden amit teszünk - a versenyzéstől az új gyógyászati technológiákig - ugyanazt a hozzáállást tükrözik: hogyan lehetnék jobbak? Hogyan lehetnénk a legjobbak? Ez a módszer folyamatosan motivál engem és tesz büszkévé a McLarennél dolgozhatok."

Mike Flewitt, McLaren Automotive elnök:

"A McLaren egy ösztönző vállalat, amely öt évtizede egyet jelent a sikerrel. A McLaren Automotive még fiatal a többi csoporthoz képest, de már nagy büszkeségnek örvendhetünk. Amikor a vállalat megalakult, nagy célokat tűzött ki maga elé. Három új autót hoztunk a piacra, új világméretű értékesítési hálózatot hoztunk létre és egy világszínvonalú gyártó létesítményt hoztunk létre, amely alapját jelenti egy nagyon derűs jövőnek. Óriási köszönet illeti technikai partnereinket, a Pirellit, az ExxonMobilt, az Akebonót, az AkzoNobelt és a TAG Heuert, akiknek támogatása felbecsülhetetlen; különösen dolgozóinknak kell köszönetet mondani, akik fáradhatatlan elkötelezettségről és lelkesedésről tesznek tanúbizonyságot. A McLaren Automotive már fontos része a McLarennek és izgatottan várjuk, hogy még nagyobb szerepet kapjunk a vállalat jövőjében."

Jenson Button:

"Soha nem rejtegettem, szerettem volna egyszer a McLaren pilótája lenni. Úgy nőttem fel, hogy láttam, ez a csapat nagy sikereket ér el Ayrton Sennával és gyermekkori hősömmel, Alain Prosttal. Bízom benne, ez a csapat újra nagyszerű lesz; és ezt a vállalatot soha nem szabad leírni - vágynak a győzelemre és hamarosan visszatérünk az élre. Számomra óriási örömöt jelent, hogy a jubileum napján nemcsak az MTC-ben lehetek, de az időmet a több ezer emberrel tölthetem, akik azon dolgoznak, hogy a McLaren nagyszerű legyen. Boldog 50. születésnapot McLaren - mindenkinek Ti adtok ihletet az autósportban."

Sergio Perez:

"Ayrton Senna volt gyermekkori kedvencem és akkor is őt tiszteltem, amikor a Formula-1-be kerültem. Azóta nagy tiszteletet érzek a McLaren iránt - egész életemben mindig nyertek futamokat és bajnoki címeket és kiegyensúlyozottságukkal a Formula-1 egyik legjobb csapatává váltak. Számomra nagy teljesítmény, hogy 50. évfordulójukon náluk vezethetek - amióta ide érkeztem felismertem, hogy a csapat éhes a sikerre, mégis mindig barátságosak és figyelmesek. Ez az emberség egészen meglepett - teljesen egységesek, így mindig bízhatsz benne, érted dolgoznak. Ezért szeretnél Te is bizonyítani. Hihetetlen belegondolni, hogy a McLaren ma 50 éves - szeretnék a csapatnak sok sikert kívánni a következő 50 évre."

Forrás: f1hungary.fw.hu

Hivatalos: Ricciardo lesz Vettel csapattársa

A Red Bull Racing bejelentette, Daniel Ricciardo lesz 2014-ben Sebastian Vettel csapattársa. 


A bejelentésre a Servus TV-n került sor a hétfő esti Sport Und Talk programban.

Az ausztrál pilóta 2011-ben mutatkozott be a Formula-1-ben és 2012 elején csatlakozott a Toro Rossóhoz. Ricciardo 22 pontot szerzett, legjobb eredménye az idei évben megszerzett hetedik hely a Kínai Nagydíjon.

A 24 éves Ricciardo Mark Webber helyét veszi át és a jövő évben Sebastian Vettel csapattársa lesz.

A Red Bull történetében ez az első alkalom, hogy két olyan pilótát alkalmaznak, akik a junior programból kerültek fel.

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko közölte, Ricciardo szerződése minimum három évre szól.

Christian Horner:

"Fantasztikus bejelenteni Danielt, mint a csapat 2014-es pilótája. Ő egy nagyon tehetséges fiatal, elkötelezett, nagyszerű hozzáállással rendelkezik és tulajdonképpen nagyon logikus döntés volt számunkra Danielt választani. A Red Bull Junior Team-hez 2008-ban csatlakozott és mi felügyeltük junior pályafutását a Formula-3-ban és a Renault World Series-ben, kiderült, képes futamokat és bajnoki címeket szerezni. Kiemelkedett minden kategóriából és nagy érdeklődéssel figyeltük fejlődését. Minden tulajdonsággal rendelkezik, amely szükséges ahhoz, hogy csapatunknál vezessen: nagyszerű képességgel rendelkezik, jó személyiség és nagyszerű dolgozni vele. Daniel tudja, mit vár tőle a csapat; gyorsan tanul és nagyon jó a közép-hosszú távú kilátások fejlődését illetően. Csodálatos lehetőség egy ülést szerezni a csapatnál és azt hiszem, ő lesz a jövő nagy sztárja."

Adrian Newey:

"Mióta Mark bejelentette visszavonulását, Christian és én folyamatosan figyeltük a pilótapiacot Helmut Markóval és Dietrich Mateschitz-cel. Szerződtethettünk volna tapasztalt pilótát, aki garanciát jelent egy bizonyos tudással, de ugyanakkor egy sokkal fiatalabb pilóta szerződtetésére is lehetőség volt, annak reményében, hogy a csúcsra fejlődik. Az utóbbi lehetőséget választottuk és kiderült, a fiatal pilóták közül Daniel a legígéretesebb. A Red Bull-ba jól illeszkedik, mert ő az a pilóta, akit Christian és én a Red Bull fiatal pilótaprogram legígéretesebb tagjának tartottunk. A döntés nagyon emlékeztet arra, mint ami a Williams-nél történt. Nigel Mansell távozott és valaki kellett Alain Prost mellé. Riccardo Patrese mellett dönthettünk volna, vagy egy fiatalt, Damon Hillt szerződtethettük volna, aki akkor tesztpilótánk volt. Úgy gondolom, jó a fiatal vért a sportba hozni és esélyt adni az ígéretes pilótáknak."

Daniel Ricciardo:

"Nagyon, nagyon jól érzem magam és nyilvánvalóan nagy izgalom dolgozik bennem. Mióta 2011-ben bekerültem a Formula-1-be, abban reménykedtem, ez fog megtörténni és eddig a hit folyamatosan nőtt bennem; néhány jó eredményt elértem és a Red Bull úgy döntött, erre van szüksége. A jövő évben egy világbajnok csapat tagja leszek, kétségtelenül a legjobb csapaté és teljesíteni kell. Készen állok erre. Nem azért vagyok itt, hogy a tízedik helyen végezzek, jobb eredményeket szeretnék elérni magamnak és a csapatnak. Szeretném megköszönni ezt a lehetőséget, mindent megteszek majd, amit tudok. Egészen jól ismerem a csapatot azóta, hogy 2010-ben tartalékpilótájuk voltam, ez megkönnyítheti majd a beilleszkedést. Nagyszerű kihívás lesz Sebastian Vettel ellen versenyezni, már várom. Célom, hogy a lehető legerősebben fejezzem be az idei évet a magam és a Scuderia Toro Rosso számára. Majd a szezon végétől kezdve a jövő évre koncentrálok és pályafutásom következő időszakára."

Forrás: f1hungary.fw.hu