2014. január 28., kedd

Vonórudas futómű a Caterhamen

A Caterham technikai igazgatója, Mark Smith megerősítette, hogy a CT05 első futóműve is vonórudas rendszerű lett, mert a csapat mérnökei aerodinamikai és mechanikai szempontból egyaránt ezt érezték a legjobbnak. Csak a Ferrari tartott ki emellett a megoldás mellett az idén.


„Most is az aerodinamikai és mechanikai teljesítmény maximalizálására törekedtünk a szabályok adta kereteken belül, de a szokásosnál nagyobb hangsúlyt helyeztünk a súlycsökkentésre, és annak ismeretében, hogy idén mennyire fontos lesz a megbízhatóság, a hajtásláncot érintő területeken – a hűtéssel, a kipufogóval – kicsit óvatosabbak voltunk" – mondta Smith. „Az autó elején, amely a legtöbb vitát válthatja ki, rengeteget foglalkoztunk az orr-rész körüli áramlások optimalizálásával, és az eddiginél kisebb felületű első vezetőszárnnyal."

Az istálló elárulta azt is, hogy már a Toyota szélcsatornáját használja, amelyben az eddigi 50%-os helyett 60%-os méretarányú modelleket is tesztelhet, valamint továbbfejlesztette a CFD-laborját is.

Forrás: gphirek.hu