2014. június 6., péntek

Kobajasi: Ezentúl én is agresszívabb leszek

Úgy véli, Monacóban pontot is szerezhetett volna, ha Jules Bianchi egy sportszerűtlen manőverrel nem tesz kárt az autójában. Szerinte még nem lefutott a konstruktőri bajnokság 10. helyéért zajló verseny.

Kamui Kobajasi a Monacói Nagydíj után megfogadta, hogy a jövőben sokkal agresszívabban bánik majd a vetélytársaival a pályán zajló küzdelmek során. A japán még a verseny után két héttel sem tudta megemészteni, hogy Jules Bianchi egy kemény manőverrel elment mellette a Rascasse kanyarban. Az előzés során a két autó többször összeért, és Kobajasi Caterhame megrongálódott. A japán úgy véli, a 9. helyével 2 pontot szerző Bianchi előtt végezhetett volna, ha a francia kesztyűsebb kézzel bánik vele.
„Azt hiszem, mindenki látta, mi történt – ha én ugyanezt tettem volna például Lewis (Hamiltonnal), akkor biztosan megbüntettek volna” – mondta az Autosportnak. „Nem teljesen világos, ő miért úszta meg, hiszen amikor belémfordult, az autója még félig az enyém mögött volt. Egyszerűen letolt a pályáról.”
„Amikor egymás mellé értünk, megint leszorított, és nem hagyott nekem helyet. Ha ezt megengedik, akkor tudom, mit kell tennem legközelebb – pedig eddig megpróbáltam sportszerűen versenyezni.”
Kobajasi elárulta, az ütközés nem csak a Caterham kasztnijában okozott kárt, hanem a felfüggesztését is tönkretette. „Fékezés közben nem tudtam egyenesen tartani az autót, és az egyenesekben is ez történt” – panaszkodott. „Veszélyes pillanat volt.”
A Caterham a Marussiához hasonlóan az ötödik idényét teljesíti a Forma-1-ben, de pontot még egyszer sem sikerült szerezniük. Ennek ellenére Kobajasi úgy gondolja, még elcsíphetik a konstruktőri bajnokság 10. helyét, ha nekik is lesz egy szerencsés futamuk. „Ha lesznek még őrült versenyek, akkor lehetséges, hiszen általában előttük érünk célba” – utalt a Marussiára. „Persze nem tagadom, hogy sokat javultak. Spanyolországban és Monacóban is nagyszerű munkát végeztek, de a futamokon továbbra is harcolhatunk ellenük. Még van esélyünk.”

Forrás: gphirek.hu

A hosszú etapokon gyengébb a McLaren

Magnussen élvezte élete első montreali edzésnapját, és Buttonnál is sikerült gyorsabb kört futnia. A brit szerint magas üzemanyagszinttel kevésbé működik jól az autójuk.
A McLaren kifejezetten gyengén szerepelt az idei futamok többségén, ezért a pilóták a Kanadai Nagydíj délutáni szabadedzésén már a 8. és 9. helyekkel is elégedettek lehettek. Kettejük közül Kevin Magnussen volt gyorsabb, bár mindössze 7 ezreddel sikerült megelőznie a csapattársát. A dán életében először vezetett Montrealban, és nagyon élvezte a körözést.
„Remek a pálya. Nagyszerű kanyarjai és féktávjai vannak – ahhoz képest, hogy viszonylag lassú pályáról van szó, tényleg nagyon élveztem” – lelkendezett. „Jónak éreztem az autómat, ez mindenképpen pozitívum. Remélem, a futamon tudok majd vigyázni a gumijaimra – ha tovább melegszik az idő a hétvége folyamán, gondjaink lehetnek az abroncsok túlmelegedésével, főleg a szuperlágy keverékkel. De mindenki hasonló helyzetben van, az a lényeg, hogy minél jobban megoldjuk ezt a feladatot.”
Magnussen arra számít, hogy a középmezőny elejében harcolhatnak majd, és elégedett is lenne egy hasonló eredménnyel. Button is az erős pontszerző helyezést tűzte ki célul. „Elméletileg eléggé fekszik nekünk a pálya: az egyenesekben gyors az autónk, ráadásul itt gyors kanyarok sincsenek. A lágy gumik is nekünk kedveznek, szerintem rendben leszünk” – vélekedett a brit.
Button a rövidebb etapokon elégedett volt az autójával, hosszabb távon azonban akadtak problémái. „Délelőtt még jónak tűntek a hosszú etapjaink, de utána változtattunk a beállításainkon a második edzésre. Amikor alacsony üzemanyag-mennyiséggel köröztünk, akkor jónak tűntek a módosítások, de több benzinnel kevésbé voltunk hatékonyak” – magyarázta a 2009-es világbajnok, aki a gumik viselkedésével sem volt teljesen elégedett.
„Magas üzemanyagszint mellett alaposan megterheltem a szuperlágy gumikat, csak hogy lássam, mi történik. Jelentős gumikopásra számítottam, és így is történt. A szuperlágy abroncsokra nagyon vigyázni kell, különösen a hátsókra.”
Button azonban összességében elégedett volt az edzésével, hiszen sok hasznos adatot gyűjtöttek. Ezek segítségével leginkább azon fognak dolgozni, hogy a gumikopás mértékét csökkentsék a vasárnapi verseny előtt.
Forrás: gphirek.hu