2014. július 16., szerda

Kísért a múlt- It happens today 3

Silverstone de most egész ősi egész varázslaots szezont hozok nektek az 1954-es világbajnoki szezon július 17-ei versenye a Brit nagydíj volt.

A negyedik versenyt az angliai Silverstone-ban rendezték, ahol 1951-ben González meghozta a Ferrari első futamgyőzelmét. Bár Fangio rajtolhatott az élről, végül még a dobogóról is lecsúszott, csupán a negyedik helyen ért célba. A második helyről rajtoló González megismételte három évvel korábbi sikerét, ezzel második, és egyben utolsó futamgyőzelmét aratta a Forma 1-ben. Mögötte a harmadik helyről rajtoló Hawthorn ért célba, így a Ferrari kettős győzelmet ünnepelhetett. a dobogó legalsó fokára a szintén argentin Onofre Marimón állhatott, a Maseratival, az utolsó pontszerző helyen pedig a ferrari francia pilótája Maurice Trintignant futott be. A leggyorsabb kör tekintetében történelmi esemény következett be a tizedmásodperc pontos időmérésnek köszönhetően. Ascari, Behra, Fangio, González, Hawthorn, Marimón és Moss mind 1:50-es kört futottak, így a leggyorsabb körért járó egy pontot megosztották közöttük, mindegyikük 1/7 pontot kapott.
HelyezésRajtszámVersenyzőCsapat/MotorFutott körIdő/Kiesés okaRajthelyPont
19Argentína José Froilán GonzálezFerrari902h56:1428.14
211Egyesült Királyság Mike HawthornFerrari90+ 1:1036.14
323Argentína Onofre MarimónMaserati89+ 1 kör284.14
41Argentína Juan Manuel FangioMercedes89+ 1 kör13.14
510Franciaország Maurice TrintignantFerrari87+ 3 kör82
64Argentína Roberto MieresMaserati87+ 3 kör32
72Németország Karl KlingMercedes87+ 3 kör6
88Egyesült Királyság Ken WhartonMaserati86+ 4 kör9
919Belgium André PiletteGordini86+ 4 kör12
1029Egyesült Királyság Bob GerardCooper-Bristol85+ 5 kör18
1125Egyesült Királyság Don BeaumanConnaught-Lea-Francis84+ 6 kör17
123amerikai Harry SchellMaserati83+ 7 kör16
1323Egyesült Királyság Leslie MarrConnaught-Lea-Francis82+ 8 kör22
1426Egyesült Királyság Leslie ThorneConnaught-Lea-Francis78+ 12 kör23
1528Egyesült Királyság Horace GouldCooper-Bristol44+ 46 kör20
Ki7Egyesült Királyság Stirling MossMaserati80Tengely40.14
Ki22Egyesült Királyság Bill WhitehouseConnaught-Lea-Francis63Üzemanyagrendszer19
Ki17Franciaország Jean BehraGordini54Felfüggesztés50.14
Ki5Egyesült Királyság Roy SalvadoriMaserati53Váltóhiba7
Ki6Thaiföld Prince Bira
UK Ron Flockhart
Maserati44Baleset10
Ki32Olaszország Luigi Villoresi
Olaszország Alberto Ascari
Maserati40Motorhiba27
Ki24Egyesült Királyság John Riseley-PrichardConnaught-Lea-Francis40Baleset21
Ki12Egyesült Királyság Reg ParnellFerrari25Motorhiba14
Ki31Olaszország Alberto AscariMaserati21Motorhiba300.14
Ki18Argentína Clemar BucciGordini18Baleset13
Ki20Egyesült Királyság Peter CollinsVanwall16Motorhiba11
Ki14Franciaország Robert ManzonFerrari16Motorhiba15
Ki21Egyesült Királyság Peter WhiteheadCooper-Alta4Olajszivárgás24
Ki30Egyesült Királyság Eric BrandonCooper-Bristol2Motorhiba25
Ki15Franciaország Louis RosierFerrari2Motorhiba31


Vezető helyen: José Froilán González 90 (1-90)

Mitől olyan égető a kérdés?

Nem másról van szó mint a a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által szabálytalannak tartott FRIC felfüggesztésről. Ugyanis az FIA az elmúlt másfél hétben a Német nagydíjat megelőzően játszotta orosz rulett játékát. De végül még most sem talált golyó egyik félnél sem utat..

Mivel kezdődött az egész.
Drága szervezetünk a Nemzetközi Automobil Szövetség a silverstone-i versenyhétvége után néhány nappal, bejelentette, hogy a vizsgálataik megállapították a Mercedes, szabálytalan FRIC rendszerét. Ez még rendben van. De egy év vizsgálat után, igazán meggondolhatták volna ha már úgyis az első szárny körül ügyködnek, akkor megnézzék a Red Bull első szárnyát? Nem kukacoskodás de ha valaki végig gondolja, ennyire drasztikus döntést az elmúlt három évből nem láttunk.



Innentől jött a sátántangó. Az FIA gyors szankciókkal büntette a Mercedes csapatot illetve, ugye őket felszólította,a szerkezet eltávolítására. Na most egy a bökkenő van először is az FIA gyorsan elbukott az első szankcióval, mivel a nagy csapatok szinte mind készek voltak valamilyen alternatív megoldásra a büntetés ellenére is. Második szempontból a szabály alkotók most nem süthették el azt,hogy csak egy csapatot vizsgálnak.hiszen,az FIA egy évet szánt rá minden csapat átnézésére.

Így körülbelül, múlt hétvégére robbant a bomba, a Silverstonei teszt mire is ment el a tapasztalaton kívül, napi egy idegeskedéssel.Ugyanis a z FIA napról napra változtatta a döntését.A Mercedes büntetése már biztos volt, de a többi csapatnál még kérdéses. Így jött el a vasárnap reggel amikor a szemünk kiszúrta, hogy végül is ők nem nyúlnak bele, engedélyezik,de ha óvást nyújtanak be büntetik a többi csapatot.

Kapva az alkalmon és nem értve az egészet nyilván a teljes mezőny ketté szakadt, fele maradt volna a működő FRIC rendszernél fele gárda már kiszerelte volna.Ekkor jött az isteni sugallat valamelyik birka felső vezetőtől. De hát mi lenne ha hagynánk hogy a csapatok döntsenek, legalizállják,majd jövőre nem építik bele. Yupee, ja bocsánat mégsem. Ha kicsit gondolkodunk, előzőleg pár csapat már jelezte a botrány miatt és szabályszegés elkerülése végett nem kívánja használni, logikátlan hogy most,lehessen amikor már ég a ház.

De hát becsületes emberek révén egy harmadik megoldást is vázoltak fel.Mi megtiltjuk végleg ők betartják különben a Német Nagydíjon való részvételük bánja. S láss csodát egy perc alatt megoldódott a mai napig bezárólag félelemből,vagy bölcsen, az összes csapat kiszerelteti az autójából.

Tanulság: Mennyi mindent meg lehet oldani gyerekes bemószerolás és fölösleges büntetés nélkül,