2014. július 21., hétfő

A magyar virtus.

A magyar nagydíjig hátra, megpróbálok egy magyar szekciót, összehozni valami ami emlékezetes a hétvégével a futammal, vagy esetleges magyar versenyzőnkkel kapcsolatban.

Az első azt hiszem nem kell bemutatnom. 2004 Indianapolis. A mi Zsoltink

Laci élvezetes kommentálásában, hallgatjuk és az amerikai rendezők miatt láttuk, igaz itt vágva az utolsó 6 kőrt az indianapolisi kaotikus nagydíjról.Fisichella autójának a lelassulása. a magyar Formula 1-es sporttörténelem első pontját hozta. Baumgartner Zsolt személyében, aki az ominózus nagydíjon megszerezte a magyar autósport eddigi egyetlen pontját Formula 1-es nagydíjon.

Lehetetlennek tűnt de a leintést követően igazzá vált Zsolti megszerezte a Minardi csapat az évi pontját ezzel megkönnyítve a következő évi pénzhez jutást. A következő évtől viszont már nem versenyzett,itt Utoljára a Champ Car sorozatban indult, de a Minardi csapat végleges kivonulásával Zsolti ideje leáldozott. Mindazonáltal az első Kelet-európai versenyző volt aki egész éves szerződést kapott Formula 1-es csapatnál.

Úgy mint régen!

Sokan szeretnének, újra a sennai időkhöz hasonló csatákat , végletekig izgalmas futamokat látni.A dolog csavarja ott van, hogy a modern korral a technikai előrehaladottsággal mindez megvan.De mégis az eltelt 15 év alatt a 77 szabályváltoztatás ,még akkor is sok, ha az imolai fekete hétvége az autó karosszériájának teljes átalakítására kötelezte a tervezőket és mérnököket.Habár az akkori izgalmakat belengte a halál árnyéka is. De ezen felül a benső okokon felül a külső tényezők a szabályos versenyzést is megkötötték, így még mostanra a Mansell-Prost idejéhez kötött gumirulett sem engedélyezett, azaz, hogy a négy oldalra különböző futófelület kerüljön fel.Ezen felül a verseny izgalma tompult a televíziók képernyője előtt.. Az alvó nézők a futamok szabályossá tétele miatt főleg az idei évben , ha most már meg is békéltek vele, év elején igen nagy zúgolódás volt.


Az FIA aranyos próbálkozása, hogy a padlólemezt visszacseréli ,hogy legalább az autók szikrázzanak. Én megértem ,hogy költség csökkentés címszó alatt még az új motorokat is lenyelte a Formula 1 közönsége. De be kell látnunk , amit Niki Lauda egykori nagyszerű versenyző is állít, hogy pozitív irányba kell fordítani a Formula 1 menetét. Az újabb szabálymódosítások a királykategória koporsójába egy egy darab újyabb szeg. Mert bizony van amelyik nem mondható túl szükségesnek.

Summázva nem hozhatjuk vissza a múltat de ha a jövővel egy kis darabot ötvözünk vele tán, még érhet valamit a technikai túlfejlettség és az élvezet kombinációja.