2014. július 15., kedd

Időutazás-It happened today.

Igen-igen Július 15-e egy újabb jeles nap az F1 naptárában, nem tehetnek róla ,hogy épp a silverstone-i versenyhétvégét rendezték ugyanígy, csak most még ugrunk az időben egészen 1990-ig. Egy jó nagydíj pár meglepetéssel.

Nagy-Britannia 1990-es brit nagydíj
Az évad 8. versenye a 16-ból
az 1990-es Formula–1 világbajnokságon.
Silverstone 1987.jpg
Versenyadatok
Dátum1990július 15.
Hivatalos elnevezésXLIII. Malboro British Grand Prix
HelyszínSilverstoneAnglia
Versenypálya4,778 km
Táv305,904 km
Körök64
Időjárásmeleg, napos, száraz
Pole-pozíció
VersenyzőUK Nigel Mansell
(Ferrari)
Idő1:07,428
Leggyorsabb kör
VersenyzőUK Nigel Mansell
(Ferrari)
Idő1:11,291 (51. a(z) 64-ből)
Dobogó
ElsőFranciaország Alain Prost
(Ferrari)
MásodikBelgium Thierry Boutsen
(Williams-Renault)
HarmadikBrazília Ayrton Senna
(McLaren-Honda)

A hétvége során az időmérőt Nigel Mansell nyerte meg a Ferrarival 1:07,428-as idővel így ő indulhaott a pole pozícióból. Az időjárás kegyes volt a versenyzőkhöz a megszokott eső helyett szár, napos idő fogadta őket vasárnap délután. Az első rajtkockából induló Nigel Mansell idő közben technikai hiba miatt kényszerült kiállni a futam 55. körében. Így a vezetést csapattársa Alain Prost vette át,majdan meg is tartotta a verseny végéig.  A futamot mindössze 13-an fejezték be a következő sorrendben.

Rsz.VersenyzőCsapatKörökIdő/KiesésekHelyezésPontok
11Franciaország Alain ProstFerrari641:18:30,99959
25Belgium Thierry BoutsenWilliams-Renault64+ 39,09246
327Brazil Ayrton SennaMcLaren-Honda64+ 43,08824
429Franciaország Éric BernardLarrousse-Lamborghini64+ 1:15,30283
520Brazil Nelson PiquetBenetton-Ford64+ 1:24,003112
630Japán Szudzuki AguriLarrousse-Lamborghini63+ 1 kör91
710Olaszország Alex CaffiArrows-Ford63+ 1 kör17 
84Franciaország Jean AlesiTyrrell-Ford63+ 1 kör6 
98Olaszország Stefano ModenaBrabham-Judd62+ 2 kör20 
1025Olaszország Nicola LariniLigier-Ford62+ 2 kör21 
1121Olaszország Emanuele PirroDallara-Ford62+ 2 kör19 
1224Olaszország Paolo BarillaMinardi-Ford62+ 2 kör24 
1326Franciaország Philippe AlliotLigier-Ford61+ 3 kör22 
1428Ausztria Gerhard BergerMcLaren-Honda60Gázadagoló3 
Kiesett2UK Nigel MansellFerrari55Váltóhiba1 
Kiesett16Olaszország Ivan CapelliLeyton House-Judd48Üzemanyagszivárgás10 
Kiesett12UK Martin DonnellyLotus-Lamborghini48Motorhiba14 
Kiesett11UK Derek WarwickLotus-Lamborghini46Motorhiba16 
Kiesett17Olaszország Gabriele TarquiniAGS-Ford41Motorhiba26 
Kiesett9Olaszország Michele AlboretoArrows-Ford37Motorhiba25 
Kiesett6Olaszország Riccardo PatreseWilliams-Renault26Alváz7 
Kiesett3Japán Nakadzsima SzatoruTyrrell-Ford20Elektronika12 
Kiesett19Olaszország Alessandro NanniniBenetton-Ford15Ütközés13 
Kiesett22Olaszország Andrea de CesarisDallara-Ford12Üzemanyagrendszer23 
Kiesett23Olaszország Pierluigi MartiniMinardi-Ford3Generátor18 
NI15Brazil Mauricio GugelminLeyton House-Judd0Üzemanyagpumpa15
Alain Prost 43. (R) győzelme, Nigel Mansell 13. pol pozíciója, 15. leggyorsabb köre.

A silvertone-i verseny volt a Ferrari 101. győzelme.

Kettős német siker?

Lezárult a foci vb. De a német dömping nem áll meg a hétvégén sem. Ugyanis következik a hivatalos versenynaptár tán egyik legsokoldalúbb pályája a Hockenheimring. Az 53. Német Nagydíjat előtt silverstone-i hétvége tán legcsúnyább mondata, igen nagy port kavart Leiws Hamilton kijelentése, miszerint,csapattársa Nico Rosberg nem tekintheti, hazai versenyének a Német Nagydíjat.

Íme a pályáról a legfontosabb adatok:

Német Német nagydíj
Circuit Nürburgring.png

Megrendezve1951-1954, 1956-1959, 1961-2006, 2008-
VersenypályákNürburgring,HockenheimringAVUS
Körök száma61
Legtöbb győzelemNémet Michael Schumacher (4)

A kijelentés után 1 héttel kapva az alkalmon, Rosberg együtt menetelt a német válogatottal, míg ők a vb-n Rosberg az interneten aratta egyre nagyobb sikereit, képeivel bizonyítva a vb döntőre, hogy teljes mértékig németnek vallja magát. Nos rajta kívül még Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg és Adrian Sutil várhatja izgalommal a hétvégét, hisz mind a négyen hazai nagydíjukra készülnek.

Bár így is a legnagyobb esélyes a Mercedes színeiben Rosberg lesz, abban pedig biztosak lehetünk, hogy a német fanatizmust Schumacher óta ismerve, hasonló fogadtatásban lesz része ha pódiumra áll a hétvégén mint a világbajnok válogatottnak.



A Schumacheri rekord eddig nem volt, és most sem lesz veszélyben. Érdekes mód a pálya is sok nagy eseményt nagy csatát őriz magában, akik régebb óta követik a száguldó cirkuszt tudhatják a pálya több átalakításon ment át utoljára a 2001-2002-es Német nagydíj között. De a legfrissebb híresztelések szerint Hermann TIlke a mai Formula 1 Antonio Gaudija, elismerte ő szíve szerint eredetiben hagyta volna a Hockenheimring  eredeti vonalvezetését. A sokat kritizált pályatervező most elismerte a pénz és a technika is hártáltatta anno, őket azon tervükben, hogy az eredeti vonalvezetését meghagyják.

Íme a pálya eredetije

.