Hamilton az élen, Räikkönen összetörte a Lotust
A Mercedes versenyzője 37 ezredet vert Vettelre, aki a húsz körös gumikkal, a Koreai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésének legvégén futotta a legjobb idejét. Räikkönen néhány másodperccel a leintés előtt az utolsó kanyar falának ütközve zúzta ripityára az autóját.
Immár szokás szerint a Mercedes és a Red Bull birkózott az első helyekért a Koreai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amely Kimi Räikkönen látványos balesetével ért véget. A finn a csapat szerint saját hibájából vesztette el az irányítást az autója fölött a gyors utolsó kanyarkombinációban, frontálisan a szemközti korlátnak csapódva. A Lotus eleje teljesen összetört, ami különösen balszerencsés annak fényében, hogy a tengelytávot éppen az első trapézkarok előrébbtolásával hosszabbították meg, így pótalkatrészből sem lehet sok.
Még félóra volt hátra, amikor Hamilton megfutotta 1:39.630-as körét. Ezt végül senki nem tudta túlszárnyalni, jóllehet, a Red Bull az edzés utolsó pillanataiban megcsillogtatta a tempóját, amikor Mark Webber és Sebastian Vettel 19 illetve 20 körös gumikkal abszolút legjobb első, majd egyéni legjobb középső szektort futott a jeongami pályán. Közülük végül csak Vettel javított az időeredményén, felkapaszkodva a 2. helyre, alig 37 ezredmásodperccel Hamilton mögé.
Bár vasárnapra esőt és erős szelet jósolnak, egyelőre napsütéses idő fogadta a csapatokat Koreában. A 30-35 fokos aszfalton Nico Rosberg kaparintotta meg a 4. helyet, mindössze egy tizedet verve a sok új alkatrésszel szerelt McLarent vezető Jenson Buttonra, akinek sikerült beférkőznie Fernando Alonso elé. Räikkönennel ellentétben Romain Grosjean most próbálhatta ki először a hosszított tengelytávú Lotust, de így is sikerült 3 tizedet vernie a csapattársára.
Nem Räikkönen volt az egyetlen, aki balesetet szenvedett az edzésen. A Marussia tesztpilótája, Rodolfo González a ritkán használt, csúszós aszfalton már alig 25 perc után a 13-as kanyar falának ütközött, megrongálva az autója orrát. Történt sok kisebb pályaelhagyás is, Hamiltonnak például egy piruettet követően a bukótérben kellett menetirányba fordítania Mercedesét.
Felipe Massa pedig mindössze 2 kört tett meg, amikor valamitől balelső lassú defektet kapott, később azonban vissza tudott térni a pályára, és feltornázta magát a legjobb tíz közé. Egyelőre szokás szerint mindenki csak a keményebb keverékű, azaz a közepes gumikat használta.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.630 | 202.891 | 20 | |||||||
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:39.667 | 0.037 | 0.037 | 202.815 | 20 | |||||
3. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:39.816 | 0.186 | 0.149 | 202.513 | 19 | |||||
4. | Nico Rosberg | GER | Mercedes | 1:40.117 | 0.487 | 0.301 | 201.904 | 20 | ||||
5. | Jenson Button | GBR | McLaren-Mercedes | 1:40.215 | 0.585 | 0.098 | 201.706 | 22 | ||||
6. | Fernando Alonso | SPA | Ferrari | 1:40.374 | 0.744 | 0.159 | 201.387 | 18 | ||||
7. | Romain Grosjean | FRA | Lotus-Renault | 1:40.398 | 0.768 | 0.024 | 201.339 | 19 | ||||
8. | Kimi Räikkönen | FIN | Lotus-Renault | 1:40.677 | 1.047 | 0.279 | 200.781 | 15 | ||||
9. | Sergio Pérez | MEX | McLaren-Mercedes | 1:40.860 | 1.230 | 0.183 | 200.416 | 20 | ||||
10. | Felipe Massa | BRA | Ferrari | 1:40.880 | 1.250 | 0.020 | 200.377 | 13 | ||||
11. | Nico Hülkenberg | GER | Sauber-Ferrari | 1:40.899 | 1.269 | 0.019 | 200.339 | 20 | ||||
12. | Adrian Sutil | GER | Force India-Mercedes | 1:41.432 | 1.802 | 0.533 | 199.286 | 18 | ||||
13. | Pastor Maldonado | VEN | Williams-Renault | 1:41.482 | 1.852 | 0.050 | 199.188 | 22 | ||||
14. | Esteban Gutiérrez | MEX | Sauber-Ferrari | 1:41.626 | 1.996 | 0.144 | 198.906 | 21 | ||||
15. | Jean-Eric Vergne | FRA | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.924 | 2.294 | 0.298 | 198.324 | 19 | ||||
16. | Valtteri Bottas | FIN | Williams-Renault | 1:42.002 | 2.372 | 0.078 | 198.173 | 20 | ||||
17. | Daniel Ricciardo | AUS | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.043 | 2.413 | 0.041 | 198.093 | 18 | ||||
18. | James Calado | GBR | Force India-Mercedes | 1:43.008 | 3.378 | 0.965 | 196.237 | 21 | ||||
19. | Charles Pic | FRA | Caterham-Renault | 1:43.660 | 4.030 | 0.652 | 195.003 | 20 | ||||
20. | Giedo van der Garde | HOL | Caterham-Renault | 1:43.883 | 4.253 | 0.223 | 194.584 | 19 | ||||
21. | Max Chilton | GBR | Marussia-Cosworth | 1:44.100 | 4.470 | 0.217 | 194.179 | 14 | ||||
22. | Rodolfo González | VEN | Marussia-Cosworth | 1:46.810 | 7.180 | 2.710 | 189.252 | 10 | ||||
Forrás:gphirek.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése