2013. október 4., péntek

Pénteki 1. szabadedzés, Koreai GP

Hamilton az élen, Räikkönen összetörte a Lotust

A Mercedes versenyzője 37 ezredet vert Vettelre, aki a húsz körös gumikkal, a Koreai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésének legvégén futotta a legjobb idejét. Räikkönen néhány másodperccel a leintés előtt az utolsó kanyar falának ütközve zúzta ripityára az autóját.

Immár szokás szerint a Mercedes és a Red Bull birkózott az első helyekért a Koreai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amely Kimi Räikkönen látványos balesetével ért véget. A finn a csapat szerint saját hibájából vesztette el az irányítást az autója fölött a gyors utolsó kanyarkombinációban, frontálisan a szemközti korlátnak csapódva. A Lotus eleje teljesen összetört, ami különösen balszerencsés annak fényében, hogy a tengelytávot éppen az első trapézkarok előrébbtolásával hosszabbították meg, így pótalkatrészből sem lehet sok.

Még félóra volt hátra, amikor Hamilton megfutotta 1:39.630-as körét. Ezt végül senki nem tudta túlszárnyalni, jóllehet, a Red Bull az edzés utolsó pillanataiban megcsillogtatta a tempóját, amikor Mark Webber és Sebastian Vettel 19 illetve 20 körös gumikkal abszolút legjobb első, majd egyéni legjobb középső szektort futott a jeongami pályán. Közülük végül csak Vettel javított az időeredményén, felkapaszkodva a 2. helyre, alig 37 ezredmásodperccel Hamilton mögé.
Bár vasárnapra esőt és erős szelet jósolnak, egyelőre napsütéses idő fogadta a csapatokat Koreában. A 30-35 fokos aszfalton Nico Rosberg kaparintotta meg a 4. helyet, mindössze egy tizedet verve a sok új alkatrésszel szerelt McLarent vezető Jenson Buttonra, akinek sikerült beférkőznie Fernando Alonso elé. Räikkönennel ellentétben Romain Grosjean most próbálhatta ki először a hosszított tengelytávú Lotust, de így is sikerült 3 tizedet vernie a csapattársára.

Nem Räikkönen volt az egyetlen, aki balesetet szenvedett az edzésen. A Marussia tesztpilótája, Rodolfo González a ritkán használt, csúszós aszfalton már alig 25 perc után a 13-as kanyar falának ütközött, megrongálva az autója orrát. Történt sok kisebb pályaelhagyás is, Hamiltonnak például egy piruettet követően a bukótérben kellett menetirányba fordítania Mercedesét.
Felipe Massa pedig mindössze 2 kört tett meg, amikor valamitől balelső lassú defektet kapott, később azonban vissza tudott térni a pályára, és feltornázta magát a legjobb tíz közé. Egyelőre szokás szerint mindenki csak a keményebb keverékű, azaz a közepes gumikat használta.
1.Lewis Hamilton
Mercedes
1:39.630202.89120
2.Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:39.6670.0370.037202.81520
3.Mark Webber

Red Bull-Renault
1:39.8160.1860.149202.51319
4.Nico RosbergGERMercedes
1:40.1170.4870.301201.90420
5.Jenson ButtonGBRMcLaren-Mercedes
1:40.2150.5850.098201.70622
6.Fernando AlonsoSPAFerrari
1:40.3740.7440.159201.38718
7.Romain GrosjeanFRALotus-Renault
1:40.3980.7680.024201.33919
8.Kimi RäikkönenFINLotus-Renault
1:40.6771.0470.279200.78115
9.Sergio PérezMEXMcLaren-Mercedes
1:40.8601.2300.183200.41620
10.Felipe MassaBRAFerrari
1:40.8801.2500.020200.37713
11.Nico HülkenbergGERSauber-Ferrari
1:40.8991.2690.019200.33920
12.Adrian SutilGERForce India-Mercedes
1:41.4321.8020.533199.28618
13.Pastor MaldonadoVENWilliams-Renault
1:41.4821.8520.050199.18822
14.Esteban GutiérrezMEXSauber-Ferrari
1:41.6261.9960.144198.90621
15.Jean-Eric VergneFRAToro Rosso-Ferrari
1:41.9242.2940.298198.32419
16.Valtteri BottasFINWilliams-Renault
1:42.0022.3720.078198.17320
17.Daniel RicciardoAUSToro Rosso-Ferrari
1:42.0432.4130.041198.09318
18.James CaladoGBRForce India-Mercedes
1:43.0083.3780.965196.23721
19.Charles PicFRACaterham-Renault
1:43.6604.0300.652195.00320
20.Giedo van der GardeHOLCaterham-Renault
1:43.8834.2530.223194.58419
21.Max ChiltonGBRMarussia-Cosworth
1:44.1004.4700.217194.17914
22.Rodolfo GonzálezVENMarussia-Cosworth
1:46.8107.1802.710189.25210
Forrás:gphirek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése